Ondertussen is dit geen Erasmusblog meer. Ik ben immers terug in België. Het blijkt echter dat ik het bloggen niet laten kan.

(Foto's onderaan!)


dinsdag 15 februari 2011

De laatste dagen waren ongetwijfeld de meest avontuurlijke examenperiode die ik al ooit heb gehad. Ik zal jullie de waslijst van omwegen en absurditeiten besparen en zeg alleen dat het uiteindelijk zo ver gekomen is dat ik mijn laatste examen op donderdagavond bij een prof thuis zal gaan afleggen. Gezellig. Ik apprecieer het wel, eigenlijk. Ze mag door ziekte het huis niet verlaten, maar als ik geen examen kan afleggen kan ik niet vertrekken.

Dat vertrekken is ook al iets bizar.
Ik heb het niet voor vliegtuigen, dus dat is sowieso de laatste optie.
De prijzen van de treintickets zijn ook de lucht in geschoten aangezien ik niet echt lang op voorhand kon reserveren.
Wat blijft er dan nog over?
Inderdaad, de bus. Ik ben er mee in Duitsland geraakt, dus ik moet er mee in België geraken ook. De prijs is zeer goed te doen (voor 60 euro ben ik aan de Dampoort) en qua reistijd scheelt het amper met de trein.
Het enige probleem is bagage. Je kan extra bagage meenemen- en ik ben zo'n geval met extra bagage- maar alleen als je wat meer wil betalen. Die redenering kan ik helemaal volgen. De 'catch' is echter dat de chauffeur alleen op het moment van het vertrek kan bepalen of er nog plaats is voor je extra bagage. Als dat dus een uur voor mijn definitieve vertrek niet zo blijkt te zijn, dan heb ik een probleem. Een hele reistas met de post verzenden is ook niet echt goedkoop. Na wat brainstormen begin ik te overwegen om 2 bustickets te kopen...
Jullie horen het wel als ik er geraak.
Voor de hardcore-missers: binnen een dikke week ben ik terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten